Selasa, 24 Mei 2011

Kenduri

Assalamualaikum

Minggu depan..cuti sekolah..

Kalau cuti sekolah penuh dengan acara kenduri kahwin

Kat taman ni satu hari sampai 4 kenduri...macam mana tu

Tak pergi kawan-kawan..

Nak pergi mesti ada baju baru..

Rasanya dah lama tak  pakai baju baru..

Asyik2 yang lama je..

Tapi lama pun masih muat dan warnanya tak luntur lagi..

Cerita pasal baju baru..agak2 ada tak orang perasan kita pakai baju baru..kalau kita tak bagitau..

Masa pakai tu confiden semacam, baju akulah paling baru..

Riyaklah tu..

Aleh-aleh kat tempat kenduri bertembung dengan orang yang pakai baju sama  dengan kita

Nak nyorok kat mana..

Itulah jangan riyak...Tuhan marah..

La ni macam ni,,,kita pakai baju niat ikhlas kerana Tuhan suruh kita tutup aurat..

Buruk ke baru ke ikut kemampuan...yang penting ikhlas

1 ulasan: