Sabtu, 11 Jun 2011

Adik-adikku

Assalamualaikum..

Ikhlas untuk adik-adikku...

Kita diduga Allah ketika usia masih terlalu mentah

Emak pergi mengadap ilahi

Betapa kita hilang tempat mengadu...semacam kita hilang segala-galanya

Tapi maha suci Tuhan...Dia tidak mengambil sesuatu...tanpa mengantikannya

Opah tempat kita bermanja...

Opah dipanjangkan usia sehinggalah kita berumah tangga

Tuhan memberi kita jodoh yang sesuai untuk kita

Menjadikan anak-anak kita sempurna seperti anak-anak orang lain

Maha suci Tuhan...

Dia menduga kita lagi dan lagi...

Disebalik semua itu kita masih tabah dan berani

Semoga ketabahan kita mendapat redha Allah

Allah menduga kita....kerana sesungguhnya kita kesayanganNya...

Amin...amin..ya rabbil alamin



Jumaat, 10 Jun 2011

Kesempurnaan

Assalamualaikum..

Batuk menyerang...ubat batuk macam tak beri apa-apa kesan

Rasanya lambat lagi nak baik...

Antibiotik yang doktor bekalkan masih ada lagi..mungkin lepas habis nanti

baiklah batuk ku ini..

Batuk walaupun nampak ringan tapi ada pengajaran disebaliknya..

Waktu subuh yang paling ketara....jadi mesti bangun awal untuk ke tandas dan

tidak terlajak waktu sembahyang subuh...

Allah tidak jadikan sesuatu itu , walaupun kecil dengan sia-sia . Ia mesti ada pengajaran

dan keistimewaannya.

Sebagai manusia biasa kita mengharapkan kesempurnaan, tapi kita lupa Allah

memiliki segala kesempurnaan.

Selagi urusan hidup dan akhirat masih mampu dilakukan, PJ mengharapkan dan berdoa

agar Allah menentukan mana yang terbaik untuk PJ.



Khamis, 9 Jun 2011

Dapur idaman

Assalamualaikum..

Pagi tadi sampai Parit Buntar pukul 3 pagi, naik bas transnasional dari hentian Duta

Kuala Lumpur gerimis semasa bas tinggalkan hentian tu

PJ berdoa panjang, moga Allah mudahkan perjalanan kami , jauhkan dari mara bahaya

sepanjang perjalanan selama empat jam tu pemandu bas pasang radio  perlahan saja

sesuai untuk penumpang yang hendak terlelap..

PJ batuk...apa boleh buat..sesekali terpaksa juga batuk...harap-harap tak ganggu penumpang

lain yang tengah mengarang mimpi..

Sepanjang 3 hari duduk kat Sg. Buluh sempatlah juga pergi beli-belah kat IKEA..

tak beli apapun...teringin tengok cermin ...macam-macam bentuk...teringin ambil jugalah

satu desingn  ...nak beli dua tiga ...kena ingat nak balik naik bas...sabar aje lah..


                                            Bilalah nak dapat dapur macam ni....

Gambar ni PJ ambil masa kat IKEA...seronoknya.... lain kali nak ajak en.mopai pergi sekali . Boleh angkut

barang banyak sikit...sendiri beli sendiri bayarlah...




Jumaat, 3 Jun 2011

Balik Slim River

Assalamualaikum..

Minggu yang sangat sibuk..

Rabu petang bertolak  balik Slim River..

Sebelum sampai rumah abah, kami pekena satay..Noor satay..

Satay kat sini sedap macam rasa 20 tahun lalu..

Resepinya sama, daging dan ayamnya sangat lembut..

Biasalah harga kat sini adik beradik harga kola lumpur..

Tapi bukan selalu makan...bayar aje lah..

Balik sini selalunya akan ziarah mak saudara, pak saudara...sepupu2...

Kami tak selalu balik setahun adalah empat lima kali

Kali ni PJ nak duk seminggu, cadangnya nak terus ke Sg.Buluh..

Dah janji dgn adik nak ke IKEA..

Nak cari bekas kuih raya...cadangnya saja..kalau Tuhan izinkan sampailah tu..

Balik P.Buntar nanti dah tentu banyak kerja..jadi nak rilek sini dulu.