Ahad, 20 Oktober 2013

Akak dan Cm

Assalamualaikum....

14 zulhijjah 1434
19 Okt 2013

 Pagi

Cm: Lambat bukak pintu ari ni CZ?
CZ: Tu la kau tak tau...lepa sikit je si S tu tuang kencing dia dlm telinga akak
       tu pasal la...Eh...ko dah sarapan?
Cm: Dah....Cumi letak kat pangkal pokok besar tu...tu pun berebut dgn lima nam mulut..
CZ: Syukur la Cm ada jugak alas perut kau pagi ni...akak ni pun tak tau lagi nak masak apa
       hari dah pukul sebelas...teringin nak makan nasi lemak...tapi KN kata dia nak balik petang ni
       tak kan nak makan nasi lemak tengah-tengah hari pulak....
Cm: Dah habis ke cuti KN?
CZ: Dah ....seminggu je dia cuti...pertengahan sem katanya...
Cm: Nak kena hantar ke?
CZ: Ye la....barang nya banyak...dia photostet buku je satu kotak ...ayahnya belikan printer lagi
        mana nak boleh bawak naik bas...
Cm: Oooo.....
CZ: Dalam peti ais ni ada ikan bilis je...cili blender pun ada...inilah menu hari ni Cm...sambal ikan bilis
       dgn telur goreng mata....tapi kan ada AL belikan kentang hari tu....tak tau nak buat apa
       kalau biarkan tumbuh pulak pokok kentang ni....ni  CZ nak buat kentang putar dan sos lada hitam
Cm: Tak ada rezeki Cm lah hari ni ....semua tu Cm tak lalu nak makan....
CZ: Alah.....rumah lain banyak lagi...kau pergi la tengok-tengok

Tengahari

MF: Ha siap pun....kalau tak potong pintu ni alamat lah tak boleh bukak sampai sudah
CZ: Hujan kerap sangat sekarang ni...kembang agaknya...ni langit macam nak hujan je
MF: Tapai yang mak bagi hari tu masih belum cukup masak...pas tu terus masuk peti ais
        jadi ia tak cukup lembut walaupun manis...
CZ: emmmm......

Petang

MF: Bila KN nak balik ni...kata petang....ni dah petang dah ni
CZ:  KN....kau ni bila nak berkemas ...hari dah petang...dah hujan pun
KN: Tak jadi la....esok la
MF: Tak jadi pulak....

CZ buka facebook....AL buat you tube fly from Bukit Fraser...amboi terbang sorang-sorang
mengucap CZ tengok...(usia muda ...darah muda)




Malam

Lepas maghrib CZ mengaji ...Juzuk 17(Al-anbiya') ayat 87

Doa dalam Al-quran
Doa Nabi Yunus ketika berada dia dalam perut ikan paus
maksudnya"Tidak ada Tuhan selain Engkau, maha suci Engkau. Sesungguhnya aku termasuk orang-orang
yang zalim"

Hujan diluar masih lebat...bila hendak berhenti bukan urusan kita....selesai Isyak CZ tarik selimut....dan
terjaga pulak pukul 12 ni...
Dan hujan pun berhenti....sejuk woiii

Manalah Cm tidur malam ni...jangan hanyut dalam longkang besar tu sudah...tak ada kawan sembang
pagi esok...


Wassallam

     












Tiada ulasan:

Catat Ulasan