Jumaat, 17 Februari 2012

Orang Jauh

Assalamualaikum...

Cuti seminggu....belum ada apa-apa rancangan lagi
Ha...belum ada....BALIK!!!!
Tiket malam ini juga pergi ambil....ambil tiket pergi balik
 nanti senang  tidaklah pening tercari-cari tiket
sekarang ni tiket kemana hala pun sangat cepat habis
Bila sudah ada anak yang duduk jauh ni kita sangat lah
tertunggu-tunggu kepulangannya...
Sekali fikir ....dia dah besar...biar dia rasa hidup berdikari
macam kita dulu...
Kita dulu selepas sekolah je dah duduk Penang
hidup susah seorang diri ....malas lah nak cerita
cerita susah ni semua orang dah merasa jadi tak payahlah dikenang
Cerita hidup senang lenang je ....belum merasa..

Kalau orang jauh tu balik...
kita selalu masak lain macam....masa ni mulalah
adik-adik kata...yalah anak kesayangan dah balik...
masaklah macam-macam....macam pilih kasih pulak
realitinya...sama je...dia balik pun kita masak macam tu
dia tak ada pun kita masak macam tu
jadi dimana istilah "anak emasnya"....
begitulah kita cepat menilai sesuatu mengikut pandangan petama

Bagi kita setiap anak ada kelebihan dan kekurangan masing-masing
orang ni lebih disini kurang disana
begitulah....
kita kena menilai semua itu mengikut piawaian sendiri
Kita suka pada yang selalu buat masalah sebab dia mendekatkan
kita pada Tuhan....
Jadi kita selalu berdoa agar Allah lembutkan hati nya...biar mendengar kata
Kebergantungan kita kepada Allah dengan berdoa itu

Begitulah seadanya ....sebagai ibu  kita tidak boleh kurang
berdoa...doa ibu adalah sebaik-baik doa

Jumpa lagi
Wassallam


Tiada ulasan:

Catat Ulasan